///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Masalah Kolestrol dan Tekanan Darah tinggi, turunkan ia segera! | Ummi Vita Centre

Sunday, April 20, 2014

Masalah Kolestrol dan Tekanan Darah tinggi, turunkan ia segera!

Di Malaysia ni, kita sudah terbiasa dengan menu makanan yang bersantan, berlemak dan bergoreng. Malah ia juga telah menjadi menu utama santapan kita sehari-hari. Pengambilan makanan sebegini, yang tinggi dnegan lemak tepu dan kalori yang tinggi jika tidak dikawal boleh menyumbang kepada peningkatan berat badan, kolestrol dan gula dalam darah serta gangguan sistem pengahadaman seperti kembung perut dan juga sembelit.


Ada 2 jenis kolestrol dalam badan :
(1) HDL - High Density Lippotein, atau dikenali sebagai 'kolestrol baik'
(2) LDL - Low Density Lippotein, atau dikenali sebagai 'kolestrol jahat'


Secara ringkasnya, kolestrol baik ini akan merungkaikan kolestrol daripada darah. Sebaliknya LDL si kolestrol jahat ini hanya akan menambahkan kolestrol kepada plak dan dinding arteri !

Kolestrol adalah pembunuh secara senyap. Anda boleh berusaha untuk mengurangkan kolstrol jahat LDL melaui pemakanan yang sihat seperti berikut :

(1) Ekstrak Artichoke
(2) Barli
(3) Minyak Ikan
(4) Flaxseed
(5) Bawang Putih
(6) Teh Hijau
(7) Oat

Anda mungkin tidak menggemari sesetengah makanan di atas, sekiranya anda ingin mencuba suplement Shaklee, kami mencadangkan vitamin yang berikut :

(1) Garlic Complex- Suplemen bawang putih yang mengandungi Allisin terkandung pelbagai faedah kesihatan, mernedahkan kadar kolestrol, mengawal tekanan darah dan membantu peredaran darah yang baik.

(2) Lecithin - Suplemen berasaskan soya, merendahkan kolestrol jahat LDL

(3) Omega Guard - Suplemen minyak ikan yang mengandungi epa dan dha merendahkan paras kolestrol jahat LDL dan meninggikan paras kolestrol baik HDL



Kesihatan itu lebih berharga dari berlian pertama ! ^_^

*DISCLAIMER
These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intend to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Hubungi kami :

Your Shaklee Independent Distributor
Zaihasrah Zamri
 SMS | WhatssApp : 010-2501316
 Shaklee ID : 1004191
 Web : ummivitacentre.blogspot.com
 FB Page : http://www.facebook.com/ummi vita centre

 Email : zaihasrahzamri@gmail.com

credit to: granny arnie genkimomma.net