///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Morning Sickness yang teruk | Ummi Vita Centre

Saturday, March 15, 2014

Morning Sickness yang teruk


Hamil adalah perkara yang sangat menggembirakan dalam kehidupan berumah tangga. Namun, kebanyakkan ibu akan berasa mabuk, loya, mual, pening, alah dan kerap muntah serta tidak bermaya di awal kehamilan. Ada sesetengah ibu langsung tidak mengalami alahan ataupun 'morning sickness'

Perasaan kurang selesa ini bukanlah sengaja direka untuk mendapatkan perhatian suami, tetapi ianya adalah semulajadi. Simptom alahan ini adalah kerana perubahan hormon dalam badan ibu sendiri, iaitu terdiri daripada hormon HCG (Human Chorionic Gonadotropin) dan Hormon Estrogen.

Sebagai ikhtiar untuk mengurangkan morning sickness anda boleh mencuba 3 suplemen ini iaitu Performance Drink, Vita C Chewable dan Peppermint GingerPlus. Walaupun ia bukan lah menghilangkan 100% tetapi badan anda akan rasa lebih selesa dan bertenaga berbanding tidak mengambil 3 suplemen ini.

  1. PERFORMANCE DRINK-minuman isotonik tanpa gas berperisa oren utk mengekalkan paras gula dalam darah & mengelakkan dehidrasi
  2. CHEWABLE VITA C(100mg)-Rasa masam dari Vitamin C yg boleh dikunyah dapat mengurangkan rasa loya dan mual, dan semestinya lebih berkhasiat daripada jeruk!
  3. PEPPERMINT GINGERPLUS-Merawat rasa mual dan loya secara semulajadi. Tambahkan ia ke dalam secawan teh panas kurang manis, membuat rasa tenang seketika serta membantu membuang angin.


Jika anda kurang mengambil makanan bernutrisi di awal kehamilan ini, kami mencadangkan agar anda mengambil set vitamin asas kehamilan dari Shaklee yang mengandungi Shaklee Vita-Lea Iron Formula, B co mplex, Vitamin C, Ostematrix dan Energy Soy Protein(ESP).Ingat, nutrisi ini bukan untuk ibu sahaja malah untuk si comel dalam rahim anda.


*DISCLAIMER
These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intend to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Hubungi kami :

Your Shaklee Independent Distributor
Zaihasrah Zamri
 SMS | WhatssApp : 010-2501316
 Shaklee ID : 1004191
 Web : ummivitacentre.blogspot.com
 FB Page : http://www.facebook.com/ummi vita centre
 Email : zaihasrahzamri@gmail.com

Artikel asal : genkimomma.net