///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// 3 langkah atasi GOUT | Ummi Vita Centre

Friday, January 3, 2014

3 langkah atasi GOUT


Penyakit "Gout" dikenali sebagai podagra apabila ia melibatkan ibu jari kaki adalah keadaan perubatan biasanya dicirikan oleh serangan berulang keradangan artritis - merah , lembut, panas, bengkak sendi akut. 
Ini metatarsal - phalangeal bersama pada pangkal ibu jari kaki adalah yang paling biasa terjejas ( kira-kira 50 % daripada kes). 

Walau bagaimanapun , ia juga boleh hadir sebagai tophi , batu karang, atau urate nefropati. Ia adalah disebabkan oleh paras asid urik dalam darah. Asid urik menghablur , dan kristal deposit dalam sendi, tendon, dan tisu di sekitarnya.

Diagnosis klinikal boleh disahkan dengan melihat kristal ciri dalam cecair sendi . Rawatan dengan nonsteroidal ubat anti -radang (NSAID) , steroid, atau colchicine memperbaiki gejala . Setelah serangan akut reda, tahap asid urik biasanya diturunkan melalui perubahan gaya hidup, dan mereka yang mempunyai serangan kerap, allopurinol atau probenecid menyediakan pencegahan jangka panjang.

Gout telah menjadi lebih biasa dalam beberapa dekad kebelakangan ini, menjejaskan kira-kira 1-2 % daripada penduduk Barat pada satu ketika dalam hidup mereka. Peningkatan ini adalah dipercayai disebabkan oleh peningkatan faktor risiko dalam populasi, seperti sindrom metabolik , jangka hayat yang lebih panjang dan perubahan dalam diet. Gout telah sejarah dikenali sebagai " penyakit raja-raja " atau "penyakit orang kaya" .

Bagi anda yang ingin mencuba produk Shaklee yang membantu masalah gout ini, kami menasihatkan anda mengambil 3 vitamin di bawah yang boleh membantu, insyaAllah.

Antara fungsi vitamin untuk mengurangkan asid uric dalam badan (punca gout sebab berlebihan asid uric) :

(1) VITAMIN C - untuk mengurangkan uric acid di dalam badan, sekurang-kurangnya perlu ambil 3 biji sehari, iaitu 1500mg.

(2) ALFALFA COMPLEX - Punca vitamin dan mineral yang diperlukan badan. Ini dapat mengurangkan pembentukan baru uric acid.

(3) OMEGA GUARD - Mengurangkan dan mengelakkan inflammatory (bengkak) pada anggota yang terkena serangan GOUT.


Sempena bulan Januari 2014 ini, harga promosi sangat2!!!
Muran, tahan lama dan berbaloi...

Your Shaklee Independent Distributor
Zaihasrah Zamri
 SMS | WhatssApp : 010-2501316
 Shaklee ID : 1004191
 Web : ummivitacentre.blogspot.com
 FB Page : http://www.facebook.com/ummi vita centre
 Email : zaihasrahzamri@gmail.com

No comments: