///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Set Berpantang Shaklee atau jamu? | Ummi Vita Centre

Sunday, January 5, 2014

Set Berpantang Shaklee atau jamu?



Lepas sahaja bersalin atau melahirkan samada bersalin normal atau pembedahan semua ibu akan melaui fasa berpantang. Bagi saya, moment inilah yang paling best selepas menjadi raja sehari (pengantin) dan mengandung. Mana tak nya, dalam pantang ni lah peluang kita nak berehat dan memanjakan diri untuk memulihkan badan dan urat-urat semasa mengandung serta bersalin yang kembang dan tegang agar pulih semula.




Pening si ibu dan ayah memikirkan nak beli jamu ke set bersalin apa?

bagi saya set bersalin shaklee adalah pilihan yang paling tepat sebab bukan sekadar berpantang tapi banyak bonus lain yang anda akan dapat iaitu susu badan akan lebih meriah!!!

Ibu tidak akan bimbang untuk kembali bekerja bila susu stok untuk anak kesayangan mencukupi..insyaAllah






Set berpantang yang selamat, berkesan dan jimat !!!


Jom tengok apa fungsi vitamin dalam set pantang ni :

Vita-lea >>> multivitamin dan mineral yang disaluti dengan spirulina memberi tenaga pada kadar segera dan sangat membantu ibu yang menghadapi masalah tidur semasa berpantang.

Ia mempunyai imbangan nutrisi lengkap membantu dalam menangani masalah kurang selera, tekanan darah rendah, depresi, kebas-kebas, letih dan lesu, masalah anemia dengan pembentukan sel darah merah dan juga gula rendah.

B-complex>>>

Mengandungi kesemua 8 vitamin penting iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin membantu menambah selera, mengurangkan stress, menghasilkan tenaga dan juga penting untuk replikasi sel darah merah sekiranya letih dan lesu.

Vita C>>>

Mengukuhkan sistem imunisasi, mengurangkan stress dengan membantu kalenjar adrenal mengawal penghasilan hormon stress dalam tubuh disamping membantu membina kolagen dan membantu mempertingkatkan peredaran kulit kepala disebabkan rambut gugur.

Zinc>>>

Meningkatkan rasa makanan dan deria bau, mengukuhkan akar rambut ketika berpantang kerana kebiasaan rambut gugur terjadi kepada wanita yang menyusukan anak dan masih berpantang

ESP>>>

Protein diperlukan untuk menghasilkan hormon dalam badan. Penyusuan susu ibu sangat berkait dengan hormon (prolactine dan oxytoxin)

Protein adalah komponen utama susu ibu selepas air. Kurang protein terutama semasa pantang akan menyebabkan masalah kurang susu. Membantu penyembuhan luka yang pantas dan menyeluruh.

Ostematrix>>>

Antara komponen utama dalam susu ibu selain air, protein ialah kalsium. Ia sangat membantu ibu mendapat rehat yang berkualiti serta membantu melegakan otot dan saraf ibu.Ostematrix juga berupaya mengelakkan dari gigi rosak dan sakit tulang pada ibu.




Your Shaklee Independent Distributor
                      Zaihasrah Zamri
♥ SMS | WhatssApp : 010-2501316
♥ Shaklee ID : 1004191

♥ Web : ummivitacentre.blogspot.com
♥ FB Page : http://www.facebook.com/ummi vita centre
♥ Email : zaihasrahzamri@gmail.com
  





sumber : Shaklee (M)

No comments: