///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Buasir ketika mengandung ! hasbunallah.. | Ummi Vita Centre

Sunday, January 5, 2014

Buasir ketika mengandung ! hasbunallah..


Mengapa wanita hamil boleh menghidap buasir?

Semasa hamil, jumlah darah dalam badan anda bertambah. Pada masa yang sama hormon progestron yang tinggi mengendurkan dinding salur darah.


salur darah di bawah uterus (rahim) anda pula lebih berkemungkinan untuk membengkak dan meregang akibat tekanan yang diterima daripada berat bayi anda yang sedang membesar. Info lanjut baca artikel buasir di sini


Pengalaman saya mengandungkan anak pertama ketika usia kandungan 8 bulan saya diserang penyakit buasir. Buasir ini berikutan kerana saya sering sembelit ketika mengandung. Situasi ini berlarutan tanpa penyelesaian dan akhirnya saya menanggung sakit buasir yang teramat sakit ketika mengandung.

mujur suami saya begitu memahami dan menjaga saya yang tidak boleh berjalan selama 2minggu. Sehinggakan solat pun hanya duduk di atas sofa dalam keadaan menyenget. Menahan kesakitan buasir yang keluar besar jari manis saya.

Subhanallah..Allah sahaja yang tahu betapa sakitnya saya ketika itu. Tapi saya kuatkan semangat dengan membaca Al-Quran serta zikir yang tidak lekang dari mulut.

Zikir yang saya amalkan adalah:


Pada masa itu doktor sendiri menasihatkan saya tidak memakan ubat buasir kerana saya mengandung. Saya hanya makan ubat hospital hemorid bewarna merah dan ubat sumbat 'neo healar'..Tetapi bayi saya semakin besar dan menekan diatas usus saya. Hanya berlaku sedikit perubahan buasir saya mengecut sedikit dan dapatlah saya kembali hidup seperti biasa walaupun hakikatnya masih sakit dan terpaksa menahan sakit sehingga saya bersalin.

Astaghfirullahal a'zim...moga Allah ampunkan dosa2 ibu2 yang menanggung kesakitan ketika mengandung ini..

Dan alhamdulillah kini saya bebas dari buasir setelah bertemu Shaklee. Syukur yang tidak terkata.

Sejak dari pengalaman saya buasir ketika mengandung, saya berazam untuk membantu ibu2 di luar sana vitamin yang selamat dan sangat membantu masalah buasir ketika mengandung.



3 vitamin hebat ini sangat membantu ibu2 yang buasir dan sembelit ketika mengandung..


  1. Ostematrix (120 biji)
  2. Omega Guard (90 kapsul)
  3. Zink Complex (120 biji)


Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Your Shaklee Independent Distributor
                      Zaihasrah Zamri
♥ SMS | WhatssApp : 010-2501316
♥ Shaklee ID : 1004191

♥ Web : ummivitacentre.blogspot.com
♥ FB Page : http://www.facebook.com/ummi vita centre
♥ Email : zaihasrahzamri@gmail.com

No comments: