///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Diabetis! Ketahui simptom-simptom nya | Ummi Vita Centre

Saturday, January 4, 2014

Diabetis! Ketahui simptom-simptom nya

                                                

Penyakit diabetis atau lebih dikenali sebagai kencing manis semakin popular dan menular, malahan ia dianggap biasa dikalangan masyarakat kita. Tahukah anda? Diabetis boleh menyebabkan seseorang mengalami masalah buah pinggang jika dibiarkan berlarutan.



Gerun kan bila mendengar nya. Berpunca dari diabetis boleh menjadi kepada masalah buah pinggang pula. Kemudian ia juga boleh menyebabkan buta. Benar,saya akan kongsikan cerita ini di entry akan datang ya. hari ni saya nak cerita tentang penyakit kencing manis ni.

Saya rasa ramai yang pernah dengar vitamin popular shaklee "Alfalfa Complex".


Alfalfa yang digelar 'Raja Segala Tumbuhan' boleh mengatasi penyakit diabetis atau lebih dikenali kencing manis.

Mengikut kajian oleh Universiti Californiaa, kandungan Mangan yang tinggi dalam alfafa berkemungkinan menjadi sebab utama paras gula diabetis dapat diturunkan dengan jayanya.
Pesakit kencing manis yang menghadapi masalah untuk bertindak balas dengan insulin, didapati memperolehi keputusan yang lebih baik dengan pengambilan alfalfa dan Mangan.




Bagi yang memilih shaklee, kami mencadangkan anda untuk mengambil vitamin set diabetis.

Selain dari alfalfa terdapat juga vitamin lain seperti GLA Complex, zink, Vitamin C dan B complex yang membantu masalah diabetis dengan lebih optimum.



Simptom-simptom Diabetes

1)Dahaga yang terlampau dan cepat berasa lapar
2)Kerap membuang air kecil
3)Keletihan melampau
4)Penglihatan kabur dan boleh menjadi buta
5)Penurunan berat badan
6)Luka lambat sembuh



Bagaimana vitamin Shaklee bertindak mengatasi Diabetis


==================================



1.GLA COMPLEX


Membantu membaiki simptom berkaitan masalah kencing manis seperti peningkatan sensitiviti terhadap kesakitan dan menghilangkan kebas pada bahagian bawah badan.
Kajian membuktikan pengambilan 480mg setiap hari GLA boleh mencegah kemerosotan dan mengurangkan masalah kencing manis dengan membaiki kadar insulin dan kolesterol.

2. Alfalfa

Memastikan badan memperoleh serat yang mencukupi untuk mengawal tahap glukosa darah, mengurangkan tahap kolesterol dan trigliserida.

3. Vitalea

Di dalam multivitamin Vitalea terdapat trace mineral Chromium, yang bekerja dengan insulin mengimbangi kandungan gula dalam badan.

4. Zink

Zink sangat penting untuk penyembuhan luka. Apabila pesakit kencing manis kronik mengalami kecederaan, amat sukar sembuh. Jadi Zink membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan pesakit boleh mengelakkan amputasi berlaku.

5. Vitamin C

Mengapakah pesakit diabetes memerlukan vitamin C ya? Ini kerana glukos dan vitamin C melalui laluan yang sama menuju ke sel. Apabila glukos berlebihan, vitamin C tidak akan dapat masuk ke sel. vitamin C sangat penting kerana Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang menghidap kencing manis dan darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.




Jadi, pilihan ditangan anda. Moga anda dapat membuat keputusan yang baik.

Selamat malam!


Your Shaklee Independent Distributor
                      Zaihasrah Zamri
♥ SMS | WhatssApp : 010-2501316
♥ Shaklee ID : 1004191

♥ Web : ummivitacentre.blogspot.com
♥ FB Page : http://www.facebook.com/ummi vita centre
♥ Email : zaihasrahzamri@gmail.com


sumber :myinfovitamin.com

No comments: